Uber blijkt gewoon ouderwetse taxiboef

Weet u het nog? De vermeende SABOTAGE van onder meer Lyft door Uber. Medewerkers van Uber zouden bijvoorbeeld steeds ritjes aanvragen bij de concurrentie en die vervolgens weer annuleren. Resultaat: er zijn minder auto's van Uber-concurrenten beschikbaar voor klanten. Uber wint. Een tamelijk smerige tactiek als het waar is, inderdaad. Maar Uber gaat nog veel verder, zo vertellen hoestende deepthroats in regenachtige parkeergarages aan The Verge. Die site pakt vandaag uit met een verhaal over 'Operation Slog'. Een soort special ops-programma voor taxi-apps. Inclusief wegwerptelefoons, stapels creditcards, gigantische commissies en meer spannende dingen. Een speciaal 'street team' werd opgetuigd. Leden maakten accounts aan bij Lyft, vroegen ritjes aan en probeerden vervolgens de chauffeur te paaien om voor Uber te komen werken. Er was zelfs een heus stappenplan voor uitgeschreven, en als chauffeurs akkoord gingen kregen ze een online formulier voor de kiezen dat ze konden invullen om over te stappen. Het programma werd steeds verder geprofessionaliseerd en uitgerold over de hele Verenigde Staten. Netjes? Neuh. Mag het? Vast wel. En Lyft kan er ook wat van. Maar het bewijst wel eens te meer: hoe hip je ook bent, als je een taxidienst aanbiedt verander je vanzelf in een semimaffiose tokkie.

Reaguursels

Inloggen

Als brutale jongens brachten ze hun app uit en deden ze het gewoon. Aan niemand toestemming gevraagd. Dat werkte aardig voor een tijdje maar het voordeel van de app is nu al uitgewerkt (concurrenten hebben het nu ook) en nu is alleen de ongebondenheid aan de regels nog over waar ook de scheuren al beginnen te ontstaan. Ben benieuwd of ze het voor elkaar krijgen om de regels te veranderen óf dat ze zullen moeten buigen naar de gevestigde orde. Wellicht dat ze uiteindelijk alleen overblijven als luxe-vervoer maar ik denk niet dat ze de onderkant van de markt kunnen veroveren.

bifferman | 27-08-14 | 17:19 | + 3 -

Je kletst uit je nek krantlezer.

En de wagens van uber zijn gewoon taxi's die al rondrijden. Alleen moeten zij hun daklicht en andere taxikenmerken verwijderen van uber. Na de rit gaat het daklicht er weer op en staan ze op de standplaats of doen iets anders...

lex8310 | 27-08-14 | 14:16 | + 7 -

Daarom: de fiets!

Espro | 27-08-14 | 13:34 | + 14 -

Zolang het maar niet verboden wordt, Uber (en de like) is echt Uberhandig!

En 'officiele' taxi's zijn de echte maffiosi.
Lekker een starttarief van 10 euro, en dan 400 meter verderop betaal je 22,50.

Nee, doe mij maar een vriendelijke man die het als soort van hobby doet.

Krantlezer | 27-08-14 | 13:33 | + 5 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken