Ouch. Saoedische boycot geldt voor hele Golfregio

De PVV mag dan wel al drie verkiezingen op rij last hebben van het minder-minder-minder-virus, in het buitenland blijft de macht van de partij groot genoeg om het Nederlandse bedrijfsleven met een gigantische kater op te zadelen. Deze week kreeg de kerstkaartenactie van de PVV (met die stickers) een gevolg in Saoedi-Arabië, dat een handelsboycot met Nederland voorbereidt. Op zich al erg genoeg, want Nederlandse bouw- en offshore-bedrijven doen al decennialang met veel plezier zaken in het olie- en theedoekrijke gedeelte van de wereld, maar het kan allemaal nog veel erger. In navolging van de Saoedi's zijn andere Golfstaten ook begonnen met een hetze tegen Nederlandse bedrijven, zo meldt De Telegraaf vandaag. Zo was meubelbouwer 3b tot afgelopen weekend in de running voor een project in Koeweit van €250.000 - twee maanden aan omzet voor het bedrijf uit Boven-Leeuwen. Toen daalde de Saoedische handelsboycot in werd alles ineens bevroren. Ook in de logistieke sector begint het zweet langzaam door de bilnaad te kruipen, zo vertelt de directeur van Sils uit Apeldoorn. 'Een klant van me heeft net een offerte de deur uit gedaan die kant op. Dat gaat om zo'n veertig containers. Die handel zijn wij ook kwijt als dat niet doorgaat.' De aandachtsziekte van Geert Wilders is één ding, en dat hij daarmee de mensen binnen zijn partij van zich vervreemdt moet hij lekker zelf weten. Maar wie zegt op te komen voor de Nederlandse belangen moet niet net doen alsof deze peperdure handelsboyscot er niet al een tijdje zat aan te komen. Dat is niet oké, vriend.

Reaguursels

Inloggen

Zolang we kiezen voor afhankelijkheid van olie en gas uit het buitenland houden we dergelijke landen in het zadel en financieren we ze.....

Henk9730 | 23-05-14 | 20:51 | + 1 -

@De echte Stolwijker | 23-05-14 | 19:21
Maar je weet toch dat mensen niet graag geconfronteerd worden met feiten? En al helemaal niet als dat betrekking heeft op financiële aangelegenheden.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 20:34 | + 0 -

Een stickertje uit 2013 ? Van een oppositiepartij 'tje ?
Is dat de reden tot dit buitenproportionele besluit van Saudi A ?

Saoedi-Arabië staat betekend als een centrum van de islam en kent vrijwel geen godsdienstvrijheid.
De islam is de dominante godsdienst en staatsgodsdienst.
Niet-islamitische godsdiensten worden slechts binnenshuis getolereerd (voornamelijk onder buitenlanders), en op voorwaarde dat zij geen moslims proberen te bekeren.
In praktijk worden ook plechtigheden binnenshuis regelmatig verstoord door de religieuze politie, de Mutawa. Deze Mutawa, bestaande uit voornamelijk bekeerlingen tot de islam, heeft tot taak de naleving van de sharia te controleren, en is door zijn harde en willekeurige optreden controversieel.

In Saoedi-Arabië zijn geen kerken omdat de dominante stroming van de islam dat verboden heeft.
De laatste priester werd in 1985 het land uitgezet.
Saoedi-Arabië wordt hierom internationaal bekritiseerd.
Buitenlanders mogen christen zijn en in kleine groepen thuis samenkomen, maar dit geldt niet voor de eigen bevolking.
De islam verlaten voor een andere godsdienst is niet toegestaan.
Op dit 'vergrijp' staat een lange gevangenisstraf. In theorie word veelal doodstraf worden opgelegd.

Drie koninklijke besluiten van 1 maart 1992 definiëren een basiswet die het systeem van de overheid vastlegt.
Deze basiswet is gebaseerd op de Koran en de sharia. Volgens een bepaalde definitie is Saoedi-Arabië dus een theocratie.
De islam heeft een allesbepalende rol in het dagelijks leven.
Het puriteinse wahabisme is de dominante islamitische stroming in het land en dat heeft geleid tot een strenge interpretatie van de sharia.
De interpretatie van de islam in Saoedi-Arabië is zo dat lijfstraffen (zoals stokslagen en zweepslagen) en onthoofding er geregeld worden opgelegd.
De onthoofdingen vinden plaats in het openbaar. Een van de misdaden waarvoor onthoofding plaatsvindt, is tovenarij.

Enzovoort ... enzovoort ,

De EU of van mijn part heel de wereld behoren deze barbaarse middeleeuwen te BOYCOTTEN.
Saudi A zit voor 100 miljoenen in moskeeen in Nederland.. bezitten scholen die verspreiden het bovenstaande -gif- en ja alle religie is een -leugen- dus ook die van ene M die ene A aanbid.

Inhoudelijk heb ik ook niemand over die sticker horen babbelen ,vele vele antwoorden dian wel weer dat wat er stond een grof schandaal was , dat het land van de slaven en middeleeuwse straffen overduidelijk niet op zijn fascistische,allesoverheersende en bepalende doctrine aangesproken mag worden,(sterker we importeren die ideologie momenteel zelfs) en DAT enkel en alleen om de OLIE
Om ZO je ziel verkopen Goossens , en wel als we toch a; in de religieuze sferen vertoeven.... dan is dat verkopen toch echt aan de duivel !

P.s:
S.A trekt de boycot in als we -ons- allemaal bekeren tot HUN islam ... en dan ?

The real Flex | 23-05-14 | 20:28 | + 2 -

ach straks heeft het RIVM een vaccin tegen de kamelenziekte MERS en dan nog eens kijken of ze zo principieel zijn...
gewoon 10 miljoen per vaccin vragen, heb je de omzet zo weer terug in NL

FW Ta-183 Huckebein | 23-05-14 | 19:44 | + 1 -

Wat verschrikkelijk voor DK dat dit ook al een PVV-hangout is, gezien het kudoverloop. Daar zit je dan, als financieel-economisch blog met een lager opgeleide, bovengemiddeld vaak arbeidsongeschikte en wereldschuwe achterban. Pluskudo's voor de keelklanken, minkudo's voor feiten.

De echte Stolwijker | 23-05-14 | 19:21 | + 2 -

Jan Gerritsen9977 | 23-05-14 | 18:30: het probleem is niet alleen dat zo'n uitspraak ons geld kost, maar dat we er helemaal niks voor terug krijgen.

ongelovigehond | 23-05-14 | 18:39 | + -2 -

Eh, het zijn toch echt die theedoeken zelf die de vrijheid van meningsuiting - in een ander land! - niet kunnen verdragen, en dus maar een handelsboycot instellen. Dit soort reacties bevestigt het gelijk van Wilders over de achterlijkheid van de Islamitische landen. En wij in het westen zouden meer moeten beseffen dat er nog wel belangrijkere dingen in het leven zijn als de centen. Wij leven in een vrij land, en als dat ons dat wat moet kosten is dat prima.

Jan Gerritsen9977 | 23-05-14 | 18:30 | + 2 -

dr. P. von Orno | 23-05-14 | 16:49: met ideologische oogpunten kun je brood niet beleggen.

ongelovigehond | 23-05-14 | 18:05 | + 0 -

Fantastische gelegenheid om behalve de handelsbetrekkingen meteen alle betrekkingen met die barbaren te verbreken. Alle christelijke, linkse en liberale partijen moeten daar uit ideologisch oogpunt toch mee instemmen.

dr. P. von Orno | 23-05-14 | 16:49 | + 2 -

Als je handel drijft,heb je mekaar te respecteren

rien8755 | 23-05-14 | 16:35 | + -3 -

@pleemobiel | 23-05-14 | 16:11
Als we nou eens kweekreactoren gingen bouwen. Dan heb je om te beginnen ruim 100 keer meer rendement uit uranium en kan je met niet al te veel aanpassingen er ook nog thorium in gebruiken. En het meest geweldige is nog wel dat het afval niet duizenden- of zelfs tienduizenden jaren straalt, maar slechts iets van 150 jaar. Maar ja, dat willen GL en Grienpies niet - die willen olie en jihadvriendjes.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 16:31 | + 4 -

Ik droomde laatst dat we hier kernfusie hadden uitgevonden en olie ineens nog maar geschikt zou zijn voor wasteiltjes. Daarna pakten we alles af wat ze met die oliedollars in het westen hadden gekocht. Dus echt alles ! Van hun alle laatste geld mochten ze dan nog wat medicijnen en waterbergingen kopen. Daarna de tyfus en terug naar de woestijn. Lekker de hele dag bidden dat het weer goed komt !

pleemobiel | 23-05-14 | 16:11 | + 8 -

@mocroGS | 23-05-14 | 15:18
Ja, nou. Poeh zeg. Want dan moeten we hier weer zelf elektronica solderen en plastic weggeefrommel gieten en uniformen naaien voor onze soldaten en je moet er niet aan denken dat je daar toch eens vieze handen van zou krijgen.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 15:47 | + 1 -

Ja hoor, Wilders heeft ook een mening over Poetin. Net als de hele huidige politiek is hij het er niet mee eens hoe in Rusland met homorechten word omgegaan. Jammer dat ze dat alleen bij de Olympische spelen aanhaalden, en niet bij die kerntop.
Zijn mening over China weet ik niet zo duidelijk. Hangen ze daar ook homo's / christenen / 'stoute' vrouwen aan hijskranen op?

potsenmakkert | 23-05-14 | 14:31 |
_

Je weet niet waar je over praat. De grote bek van Nederland heeft al geleid tot een aardappelboycot met Rusland. Een delegatie van diplomaten heeft de handelsbelangen moeten redden.
Je weet heel goed dat China mensenrechten schendt. Alleen niemand die provoceert, want China is te belangrijk als handelspartner. Laat Wilders daar maar zijn mening over geven. Ik garandeer je dat zijn eigen achterban hem lyncht wanneer China Nederland boycot.

mocroGS | 23-05-14 | 15:18 | + -8 -

Ik begrijp niet dat onze normen en waarden ook moeten gelden in andere landen, kan me daar niet druk om maken, het word anders als men hier wil komen wonen dan geldt enige aanpassing wel.
Wilders is een onruststoker, een blaaskaak, een leeghoofd en is behoorlijk de weg kwijt.
Deze man moet van het politieke toneel verdwijnen, vertik het om zo langzamerhand nog bij te dragen aan zijn salaris.
Ben ondernemer en kan mij de frustratie voorstellen van bedrijven die zaken doen in SA en die door dat ene nietige gefrustreerde mannetje uit Nederland met een kinderlijke stickeractie hun zaken daar bezig is te verstieren.
Wees een vent en ga naar SA en zeg hen persoonlijk hoe je over de islam en hun normen en waarden denkt.

Outback | 23-05-14 | 15:07 | + -6 -

Lafayette | 23-05-14 | 14:22 : vrijheid van meningsuiting is geen fundamenteel wereldwijd recht. Ieder land heeft eigen regels en inzichten.

ongelovigehond | 23-05-14 | 15:01 | + -3 -

Het wordt tijd dat de VN eens de geldstromen van Saoedi Arabië en de Golfstaten eens gaat onderzoeken w.b. het financieren van fascistische terroristische islam organisaties die wereldwijd dood en verderf zaaien. Er is langzamerhand geen land meer in Afrika, het verre- en midden oosten waar dat vullis geen aanslagen pleegt. De ongelooflijk aantal doden, gewonden en schade die dat met zich brengt is gigantisch. Wegkijken doet de VN, EU e.a. en buigen voor die fascistische kliek.

Boy Cot | 23-05-14 | 14:47 | + 11 -

@mocroGS | 23-05-14 | 13:45 |
Ja hoor, Wilders heeft ook een mening over Poetin. Net als de hele huidige politiek is hij het er niet mee eens hoe in Rusland met homorechten word omgegaan. Jammer dat ze dat alleen bij de Olympische spelen aanhaalden, en niet bij die kerntop.
Zijn mening over China weet ik niet zo duidelijk. Hangen ze daar ook homo's / christenen / 'stoute' vrouwen aan hijskranen op?

potsenmakkert | 23-05-14 | 14:31 | + 0 -

En het afdoen met 'moraliserend vingertje' is de zaak bagataliseren.
Iemand moet de vinger op de zere plek leggen. Ik schaam me als
Nederland dat ons land met zo'n barbaars regiem en land zaken doet.

www.google.nl/search?rls=ig&hl=nl...

Der Schnitzeljäger | 23-05-14 | 14:30 | + 12 -

@mocroGS: inderdaad, dat standpunt bepalen we DAN wel. Daar hebben we jou niet voor nodig.
Over moraliserende vingertjes gesproken.

Der Schnitzeljäger | 23-05-14 | 14:22 | + 4 -

'Vrijheid van meningsuiting betekent natuurlijk niet dat het uiten van je mening geen consequenties heeft. Beetje alsof ik met m'n ogen dicht een kruispunt op fiets en dat verwacht niet aangereden te worden.'
@nattegeit | 23-05-14 | 09:51 |
Een bijzonder kromme redenatie.
Laat ik dan stellen dat als je met je ogen open een kruispunt op fietst je ook niet verwacht aangereden te worden.
Vrijheid van meningsuiting betekent vooral dat de uiting geen beperking van je vrijheid betekent. Dat is nu net wat de Saudis doen.

Lafayette | 23-05-14 | 14:22 | + 2 -

@mocroGS | 23-05-14 | 13:45
Hoezo? Hebben die ook de Shahada in hun vlaggen staan dan?

Pierre Tombal | 23-05-14 | 14:18 | + 4 -

Dat die bedrijven graag zaken doen kunnen we ons nog wel van de jaren tachtig herinneren, toen ze driftig niet-joodverklaringen aan de Saudi's afgaven.

omanders | 23-05-14 | 14:08 | + 4 -

Heeft Wilders ook een mening over Poetin en China. Kijk dan nog maar of je als PVV'er achter Wilders staat met zijn moraliserende vingertje.

mocroGS | 23-05-14 | 13:45 | + -8 -

Een half jaar na dato gaan die sandniggers ineens moeilijk doen? Daags voor de Europese verkiezingen?
Dit zaakje stinkt naar een gecoordineerde actie, waarschijnlijk i.s.m. Brussel.

Overigens zou heel Europa dat mensenrechten schendende tuig moeten boycotten.
Olie kunnen we immers ook van de Russen en de Noren kopen.

McPhart | 23-05-14 | 13:25 | + 10 -

@arlen | 23-05-14 | 09:34 | + 49 -
"Nu , Geert dit doet is opeens de handel belangrijk.Wanneer Greenpeace moedwillig een diplomatieke rel met Rusland uitlokt. (Terwijl zij geen democratisch mandaat hebben)Zoals met Faiza Oulahsen mag het wel".
Een groot verschil is dat Greenpeace nimmer heeft gezegd dat het voor onze (economische) belangen op komt, terwijl Wilders dat juist doet. Bovendien is het juist Wilders zijn baan om voor onze belangen op te komen, en doet hij het tegenovergestelde.

alcor | 23-05-14 | 13:24 | + -4 -

kees1960 | 23-05-14 | 13:01 : Soms zijn de consequenties belangrijker.

ongelovigehond | 23-05-14 | 13:05 | + -3 -

@nattegeit | 23-05-14 | 09:51
Wat een onzin. Tuurlijk heeft het uiten van je mening consequenties, maar waar het bij vrijheid van meningsuiting omgaat is dat die vrijheid belangrijker wordt geacht dan de consequenties.

Maar als jij met je ogen dicht een kruispunt oplopen belangrijk genoeg vind om het risico van aanrijding te nemen, dan mag dat gelukkig nog

kees1960 | 23-05-14 | 13:01 | + 0 -

Kan in EU verband eigenlijk nog wel een handelsboycot tegen Nederland plaatsvinden? Betekent dat dan niet een boycot tegen de EU als geheel?

SapperDeFlap2166 | 23-05-14 | 12:13 | + 6 -

Lekker belangrijk.

Met hufterstaten zou inderdaad geen handel moeten worden bedreven. Maar moraal en de nederlandse (recht)staat gaan al tijden kennelijk niet meer samen.

Wanneer gaat Holland herrijzen?

guurderdanguur | 23-05-14 | 12:02 | + 13 -

kvothe | 23-05-14 | 11:55 : klopt, maar dat mogen ze doen. Wilders heeft zelf voor dat risico gekozen.

ongelovigehond | 23-05-14 | 12:02 | + -6 -

oh ja, laten we eens heel diep buigen voor deze intolerante vrouwen- en homo-haters met hun middeleeuwse (on)rechtsstaten. Puik plan wel.

Rest In Privacy | 23-05-14 | 12:01 | + 8 -

kvothe | 23-05-14 | 09:36
xkcd.com...
Dlareg | 23-05-14 | 10:36 | + -1 -

Klopt. Maar wat SA doet is Nederland chanteren om Wilders de mond te snoeren.

kvothe | 23-05-14 | 11:55 | + 6 -

Nederlandse bedrijven behoren geen zaken te doen met Saudi Arabië. Het is nog te vroeg voor een Godwin, maar het waren toen ook de bouwbedrijven die zich verrijkten aan het optrekken van bunkers voor de Atlantic-Wall, ik bedoel maar te zeggen dat het probleem verkeerd wordt gezien. Het is een gunst voor S-A dat bedrijven uit de beschaafde wereld überhaupt zaken willen doen met dat tuig daar.

vanhetgoor | 23-05-14 | 11:49 | + 22 -

hier zal meer aan de hand zijn.
Nederland zal wel ergens ander mee gechanteerd worden.

--sql error-- | 23-05-14 | 11:42 | + 4 -

ParksanRecreation | 23-05-14 | 10:27 : inderdaad. SA heeft veel meer principes dan NL. Daarom doen wij het ook veel beter.

ongelovigehond | 23-05-14 | 11:16 | + 0 -

De PVV is geen politieke partij (heeft geen leden). Blijft over dat de bedrijven Wilders persoonlijk aansprakelijk stellen voor geleden en nog te lijden schade. Ben benieuwd of Israël en zijn lobby in de VS bereid zijn om Wilders te compenseren.

Peter de Pagter | 23-05-14 | 11:16 | + -16 -

Wat verwachten die Golf-landen dan van onze overheid? Het kabinet doet al telkens afstand van de uitspraken van Wilders. Verder zit de PVV niet in de regering en gaat dat er ook niet van komen omdat de meeste partijen niet meer met hen in zee willen gaan. Daarbij is Wilders in het verleden ook al eens voor het gerecht gesleept voor z'n uitspraken, dus ook op dat vlak kunnen ze onze overheid niet beschuldigen dat ze Wilders het hand boven het hoofd houden.

Maar idd, Wilders zit niet in de cel en hangt ook niet met een touw aan een kraan. Is dat wat ze van ons verwachten?

bifferman | 23-05-14 | 11:08 | + 4 -

Ik meen er nu een oud verhaal bij te moeten halen. De Deense cartoonrel is ook opgezet door een Deen. De cartoon van die man met een bom in zijn tulband heeft in een egyptische krant gestaan, zonder dat dit consequenties had. Pas toen een deense imam de golf afreisde om daar mensen te overtuigen actie te ondernemen is de rel ontstaan. Wie zegt mij dat het misschien wel zo is dat een new-born islamietje zoals die uit Den Haag niet heeft lopen stoken in de golf regio?
En verders moeten wij gewoon in kern energie investeren en electrisch gaan rijden. De beste middelvinger denkbaar.

Febofiel | 23-05-14 | 11:07 | + 23 -

Laat die smerige slavendrijvende en vrouwonvriendlelijke haakneuzen dan lekker de tering krijgen met hun opgespoten zandeilandjes.
Zoek onze expertise maar ergens anders.

Barbarous_Relic | 23-05-14 | 10:49 | + 14 -

sinar2 | 23-05-14 | 10:34 : daar zullen ze juist een schepje bovenop doen.

ongelovigehond | 23-05-14 | 10:44 | + 4 -

Gaat SA nu ook Nederland boycotten door het stoppen van bouwen van moskeëen hier? Want het overgrote deel van die haathutten word gefinancierd met saoedisch geld.

sinar2 | 23-05-14 | 10:34 | + 47 -

Uiteindelijk komen ze weer teruggekropen naar de boskalis, of van Oords.. er is op dat gebied gewoon niet te concurreren met NL. Symboolpolitiek van die theedoekjes.

Ben het er wel mee eens dat Wilders een klapmongool is die Nederland in een slecht daglicht stelt...

point blank | 23-05-14 | 10:33 | + 3 -

Dan openen die bedrijven toch gewoon een kantoortje in Hongarije of zo? Dat doen de transportbedrijven ook zo. En de helft van onze vissers- en handelsvloot vaart sowieso al vaak onder andere vlaggen en met schippers uit diverse landen.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 10:31 | + 21 -

Wij...

ParksanRecreation | 23-05-14 | 10:29 | + -2 -

@mezelf dan mij... Zucht.

ParksanRecreation | 23-05-14 | 10:28 | + -2 -

Hoe ver zijn we als land afgezakt als Saoedi Arabië meer principes blijkt te hebben als wij.
Daar worden homo's onthoofd, vrouwen geketend en ongelovigen gestenigd.
Al met al geen enkele reden voor onze roverheid + Wientjes en co. om de handel op een laag pitje te zetten, en ook de Oranjes komen/kwamen er graag over de vloer.
Maar laten we daar vooral niks over zeggen!!!

ParksanRecreation | 23-05-14 | 10:27 | + 41 -

Destijds kwam het bedrijfsleven in Denemarken in de problemen met de bekende tekeningen over de Islam. De Deense regering hield voet bij stuk, en nu nog, als het gaat om het democratische principe zoals vrijheid van meningsuiting.
Ik heb met eigen ogen cijfers gezien van een internationaal Deens bedrijf , 10.000+ man personeel, en de omzet ging in dat betreffende jaar met 50% terug. Dat herstelde zich daarna zeer snel tot normale proporties.
Denemarken heeft dus gewonnen zullen we maar zeggen.

Ben dan ook zeer benieuwd naar de houding van de Nederlandse regering !

duitse herder | 23-05-14 | 10:26 | + 57 -

Afgezien van de oorzaak van de situatie, vind ik het eerlijk gezegd niet zo'n slechte ontwikkeling. Het zet de druk een beetje op de ketel om serieuzer te kijken naar realistische alternatieve energiebronnen (kernenergie, algen, getijdestromen,...) zodat we minder afhankelijk zijn van die zandnegers.

blubberpoesje | 23-05-14 | 10:25 | + 33 -

Puntje bij paaltje dankzij Wilders loopt het nederlandse bedrijfsleven miljoenen euro's mis Vrijheid van meningsuiting of niet. Als hij hiervoor verantwoordelijkheid neemt dan is het pas een kerel die staat voor zijn acties. Jammer genoeg schuift hij de schuld in de schoenen van anderen. Begin een tegen boycot en geef het volk info dat we kunnen gebruiken voor een boycot.

Don vinnie | 23-05-14 | 10:18 | + -28 -

Kan het Nederlands bedrijfsleven niet beter sticker maken in de zelfde layout, waarop ze aangeven dat Wilders een gek is die we in Nederland ook niet serieus nemen? Plak die sticker op alle materialen en dozen die je die kant op stuurt, dat geeft een signaal.

Je hoeft niet te kruipen voor de Saoedisch, we willen dat ze onze cultuur respecteren laten we dan in elk geval hetzelfde doen.

1,2,tja,tja,tja | 23-05-14 | 10:12 | + -7 -

Trouwens, de grootste reden dat ik kernenergie/groene energie steun is dat we dan niet afhankelijk zijn van olie. Als de hele wereld dat namelijk doet kunnen we al die achterlijke landen weer terug de middeleeuwen in laten zakken.

kvothe | 23-05-14 | 10:11 | + 40 -

Gevaarlijk precedent, geeft de indruk dat de Saudi's een Westers land kunnen gijzelen omdat ze oliedollars bezitten. Zal wel meer achter zitten aangezien het 6 maanden duurde voor deze reactie, vlak voor de verkiezingen en zonder significant tegengeluid van de Nederlandse regering. Mogelijk zit ergens een anti-PVV lobbyist nu op een hagelwit strand zijn winst uit te tellen. Maar wellicht krijgt Piketty alsnog gelijk als hij zegt dat bij het huidige financiële beleid een kleine club ultrawelvarenden in 2050 mogelijk alles op Aarde bezit en wij worden gedwongen onze huren/hypotheekaflossing naar de Golfstaten over te maken.

Schwanz | 23-05-14 | 10:08 | + 36 -

en maar kruipen voor die jurken.. geld geld geld.. maar geen principes, wat zijn we toch en laf volk geworden, je schaamt je kapot.. al die VVD/D66 smoelen.. bah

(c)ZWITSUL | 23-05-14 | 09:57 | + 52 -

Laat nu de mensen in Brussel eens wat ondernemen.
En geen goederen uit de eu naar die theedoeken sturen
Kijken hoelang ze overleven op zand en olie.
Zij hebben ons meer nodig dan wij hen

beftiaanbeukgraag | 23-05-14 | 09:52 | + 35 -

@kvothe

Vrijheid van meningsuiting betekent natuurlijk niet dat het uiten van je mening geen consequenties heeft. Beetje alsof ik met m'n ogen dicht een kruispunt op fiets en dat verwacht niet aangereden te worden.

nattegeit | 23-05-14 | 09:51 | + -15 -

@kapotte_stofzuiger,
Je zuigt een economische boycot van de EU tegen Rusland uit je duim, die is er helemaal niet. Slechts een handjevol russische politici is de toegang tot de EU ontzegt, that's it.

louis6227 | 23-05-14 | 09:40 | + -24 -

We hadden Saudi-Arabië allang zelf moeten boycotten, met hun subsidies voor extremistische en gewelddadige moslims en verenigingen in Nederland. Fuck hen, fuck hen hard.

Fred Bastiat | 23-05-14 | 09:37 | + 112 -

Alsof dit Wilders z'n schuld is. Dit is pure chantage tegen vrijheid van meningsuiting. Beetje alsof ik met m'n ogen dicht een kruispunt opfiets en anderen de schuld geef als ik aangereden word.

kvothe | 23-05-14 | 09:36 | + 73 -

Ach die PVV-ers zaten toch al in de bijstand.

louis6227 | 23-05-14 | 09:34 | + -31 -

Nu , Geert dit doet is opeens de handel belangrijk.Wanneer Greenpeace moedwillig een diplomatieke rel met Rusland uitlokt. (Terwijl zij geen democratisch mandaat hebben)Zoals met Faiza Oulahsen mag het wel.Ze speculeerden er toen op dat ze met behulp van Nos en Rtl vriendjes de Nederlandse regering onder druk konden zetten.Was het zakendoen niet belangrijk.De mensenrechten in S-A zijn nog veel kutter dan in Rusland of de Nigerdelta.Laat staan het gillen van Van Baalen voor neo"s in Oekraine,toen waren onze bedrijfsbelangen secundair.

arlen | 23-05-14 | 09:34 | + 99 -

Fijn, die hetze tegen Wilders. Waar waren die bedrijven toen onze "democratische" EU een economische boycot instelde tegen Rusland?

kapotte_stofzuiger | 23-05-14 | 09:33 | + 81 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken