Dirk van den Broek, wat hebben we nou gezegd?

Drik, nu ook met prullaria
Drik, nu ook met prullaria
Vorige week waarschuwden we de marketingafdeling van de Dirk al dat bankbashen zijn langste tijd heeft gehad en dat ze imagotechnisch gezien moeten oppassen met hun lening bij de families Van den Broek en Kat (want Piketty). Had allemaal te maken dit enorme communikasiebord naast de winkelingang met een passage over onafhankelijkheid. Maar ook leuk is wat ernaast staat, onder het kopje Kosten Bewust (sic): 'Dirk doet niet aan spaaracties met prullaria die na twee weken toch weer onderin de la liggen'. Mooi. Schitterend. Scheelt bovendien weer een stukje plasticsoep. Groot was onze verbazing dan ook toen bij het afrekenen de caissière vroeg of we 'stikkies' spaarden? Pardon, stikkies? Als in...? Oh wacht, u bedoelt Stikeez. Gelukkig heeft Dirk een speciale website in het leven geroepen om de prangende vraag 'Wat Stikeez zijn?' te beantwoorden. Voor degenen die deze 'allernieuwste rage' en 'mega hit' hebben gemist: dat zijn 'leuke vriendjes met zuignapjes. Je kunt ze overal opplakken. Je kunt er grappen mee uithalen. En je kunt er de gekste spelletjes mee doen'. En die zijn dus verkrijgbaar bij Dirk: 'Spaar ze alle 24. En dat is super simpel. Want bij élke 15 euro boodschappen* krijg je er 1 GRATIS. Daarnaast krijg je er ook nog eens 1 GRATIS bij onze speciale Stikeez stunts'. Dat klinkt toch echt als een spaaractie. Over de definitie van prullaria kunnen we uiteraard twisten, maar Stikeez scoren de maximale 5 punten op de DasKapital®-prullariameter (ze zijn van plastic ✓, er is een perverse verzamelprikkel ('spaar ze alle 24') ✓, je kunt er precies niets mee ✓, er wacht een toekomst in/op de fruitschaal ✓, en, tot slot, niemand heeft erom gevraagd ✓). Dirk, wat is er toch met je aan de hand? Eerst grote broer Albert Heijn bashen en dan stiekem toch steeds meer op Albert Heijn gaan lijken? Want we troffen bij de ingang ook al een glossy gemakeovered receptenblaadje à la Allerhande aan en iets verderop een rek met receptenkaarten. Nu kunnen we allerlei flauwe grappen gaan maken over dat Dirk ons blijft verbazen, maar we houden van je zoals je bent en hopen een ding: dat je van de Ditjes en Datjes afblijft.

Reaguursels

Inloggen

Voor al jullie grootbekken met in 'Duitsland boodschappen doen want goedkoper' zouden jullie toch moeten weten dat Stikeez daar al ruim een jaar lang een uitgemolken concept is..
.
Typisch: .geschreeuw.. Leegte.... Nog meer leegte... Zelfmedelijden en op zoek naar de volgende ' het mot niet gekker worden'

Deus Absurdia | 08-05-14 | 23:24 | + -2 -

Alles is er goedkoper dan bij AH, en behoudens de merken die overal hetzelfde zijn smaakt het meeste ook nog veel beter. Doe mij Dirk maar.

Vogelbeest | 08-05-14 | 22:52 | + 1 -

plak ze op die 'zelfscanners'.. ook zo'n idiote uitvinding

(c)ZWITSUL | 08-05-14 | 21:24 | + 2 -

Tja dat schijnt te moeten tegenwoordig. Nuon heeft ook wat bedacht, 'Wij waarderen al onze klanten. Daarom hebben we vanaf nu een exclusief spaarprogramma met cadeaus en leuke uitjes. Hoe langer u klant bent, hoe sneller u spaart.'
Rot lekker op joh, denk ik dan. Ik wil gewoon stroom voor een lage prijs en snel geholpen worden bij eventuele klachten. Maargoed tal van idioten die zich wel door dit soort dingen laten binden..

noerg | 08-05-14 | 18:47 | + 4 -

Zo lang kinderen van 4 bepalen welk toetje of broodbeleg er wordt gekocht en waar er booschappen wordt gedaan zou een retailer dief van zijn eigen omzet zijn om géén acties te houden waar je die goodies kunt sparen. Het leuke is dat die speeltjes in China door een kind van 4 in elkaar worden gezet, dat schept een band.

Beesie & Barbapapa | 08-05-14 | 14:40 | + 1 -

Zo lang kinderen van 4 bepalen welk toetje of broodbeleg er wordt gekocht en waar er booschappen wordt gedaan zou een retailer dief van zijn eigen omzet zijn om géén acties te houden waar je die goodies kunt sparen. Het leuke is dat die speeltjes in China door een kind van 4 in elkaar worden gezet, dat schept een band.

Beesie & Barbapapa | 08-05-14 | 14:40 | + 9 -

<3 spaaracties, zeker met zegeltjes voor geld. Want hoge rente. Veel klanten versloffen dit, maar als je dat niet doet, is het makkelijk in de pocket. Je moet wel een vrouw hebben met een goed natte tong, anders is dat plakken niet te doen.

xspalm | 08-05-14 | 14:07 | + -2 -

Dus ook bij Dirk staan straks kutkinderen bij de uitgang om prullaria te vragen?

bifferman | 08-05-14 | 13:08 | + 4 -

Dus omdat Dirk geen afschijtsborrel doet is...
oo4load | 08-05-14 | 12:41
Afschijtsborrel? Serieus?

Zyxel9753 | 08-05-14 | 12:49 | + 12 -

Dus omdat Dirk geen afschijtsborrel doet is het "een ongelofelijk trieste toko naar je personeel toe... Je zal er maar werken". ? Dat is ook wel het toppunt van triestheid...
Vertrek je? Nou, de mazzel. Als je een 'borrel' wilt of een afschijtskado, dan regel je dat onderling maar op de werkvloer. Daar heeft Dirk als bedrijf niets mee te maken.

oo4load | 08-05-14 | 12:41 | + -2 -

mijn zoon heeft 8 jaar bij Dirk gewerkt als medewerker en leidinggevende. Niet één dag verzuimd. Tot hij een andere baan aannam. Vorige week had hij zijn laatste dag. Er kon nog geen goedemiddag vanaf.. Gewoon de deur achter je dichttrekken na 8 jaar.. Wat een ongelofelijk trieste toko naar je personeel toe... Je zal er maar werken.

jan-lul-de-behanger | 08-05-14 | 12:31 | + 7 -

Er staan er hier ook een aantal op tafel, zullen wel eindigen bij het plastic-afval.

BekiekUtMoar | 08-05-14 | 12:26 | + 4 -

Het artikel gaat dan ook niet om jouwe definitie van een spaaractie maar om die van de Dirk.

P.A. van der Werff | 08-05-14 | 12:16 | + 5 -

Even ter verduidelijking, een spaaractie is mijn inziens iets waarbij je over en langere tijdsperiode zegeltjes spaart om zo korting te krijgen op iets. Denk aan beddengoed en servies, het spul dat je normaal ook altijd bij de supermarkt koopt...

Hoofdletsel | 08-05-14 | 12:05 | + 1 -

Daskapitaal, een actie waarbij je prullaria weggeeft bij elke € x,- aan boodschappen is geen spaaractie.

Hoofdletsel | 08-05-14 | 12:03 | + 2 -

Daskapital, schrijf AUB gewoon over belangerijke zaken.

Quis custodiet | 08-05-14 | 11:58 | + 3 -

Jammer, Dirk is toch een van de betere supermarkten. Bij de Albert Heijn word je op alle mogelijke manieren opgelicht. Moet je bijvoorbeeld eens op het gewicht van producten letten bij de AH, de prijs blijft hetzelfde maar het gewicht/inhoud word om de zoveel tijd steeds minder. Vergeet je je bonuspas te geven bij de kassa, betaal je ongemerkt opeens 20 euro meer. De AH maakt duidelijk gebruik van de domheid van zijn klant.

Zyxel9753 | 08-05-14 | 11:57 | + 15 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken