Apple neemt hoed af voor Samsung

Een goede verliezer zijn, dat is maar weinigen gegeven. Apple laat vandaag zien hoe het wél moet, nota bene via een vacature. De technologiegigant is op zoek naar een 'Buzz Marketing Manager' en hopelijk zegt dat u niet zoveel. Deze persoon heeft als enige taak ervoor te zorgen dat bekende mensen met Apple-producten gezien worden. Lekker boeiend? Toch wel. Buzz marketing kan namelijk zomaar de meest gedeelde tweet aller tijden opleveren. Dat schip wil Apple vooral niet aan zich voorbij laten gaan. Wat op zich interessant is, want als één merk regelmatig prominent aanwezig is in televisieprogramma's dan is het Apple wel. Daar hoeft het niet eens voor te betalen, maar dat kan ook Apples achilleshiel zijn. Volgens Business Insider wil Apple dan ook vooral voorkomen dat die luxepositie wordt overgenomen door concurrenten die wél bereid zijn miljoenen te betalen voor de aandacht. Waarmee het eigenlijk een compliment geeft aan de succesvolle buzz-strategie van Samsung. Betekent overigens niet dat we de vacature als iets heel groots hoeven te beschouwen. Volgens de vacature rapporteert de nieuwe Buzz Marketing Manager aan de 'head of worldwide Buzz Marketing'. Blijkbaar had Apple dus stiekem allang beleid op dat terrein.

Reaguursels

Inloggen

ik zou inderdaad zwaar betaald moeten krijgen om met dat kreng gezien te worden

Bamzaaiert | 04-05-14 | 10:48 | + 0 -

Hoi!

Die afdeling en functie bestaat al meer dan 25 jaar, zie hier: techcrunch.com/2013/10/20/apple-produc...

Is dit overigens al gepost op dit Samsung-sponsorhok? De zoveelste keer dat Samsung al copycat wordt aangemeld. www.cnet.com/news/apple-samsung-verdic...

Maar geniet dus gerust van je plastic troep van een Koreaanse copycat die niets zelf kan verzinnen en via specsmarketing en nutteloze eye candy simpele zielen wat geld aftroggelt.

En niet te vergeten, Samsung Uitzendbureau AKA DasKapital.

Snackbar van Allah | 03-05-14 | 10:03 | + -9 -

@Roeieber | 03-05-14 | 09:23
Snackbar reageert even niet, die heeft net een baan gekregen bij Samsung. Iets met Buzz manager ofzo.

sinar2 | 03-05-14 | 09:30 | + -1 -

#Snackbar van Allah modus aan#
Hebben jullie weer betaald gekregen van Samsung om te reaguren?!?! Apple is het beste!!! Nu ga ik een leven zoeken.
#snackbar modus uit#

Roeieber | 03-05-14 | 09:23 | + -9 -

Waaaaaarom? Appel heeft al de buzz-marketing van de wereld. Iedere domme hollywood-ster loopt met een Aai-foon. Samsung verkoopt gewoon veel meer omdat het betere toestellen zijn.

Ik heb een iphone van mijn werk en een Galaxy S4 van mezelf. Die iphone loopt gewoon 5 jaar achter. Bij een auto is 5 jaar geen probleem, maar voor een telefoon is het verschil tussen 2008 en 2012 echt heeeeel groot.

Vogelbeest | 02-05-14 | 22:22 | + 1 -

Das Phone: Ga eens Capital in the Twenty-First Century lezen en kom dan met een uitgebreide review. Dan lijkt het tenminste nog dat jullie werken voor jullie geld i.p.v. berichten in het Engels naar het Nederlands te vertalen.

mocroGS | 02-05-14 | 21:13 | + -1 -

Apple is een religie en ideologie. Daarnaast voorzien ze reeds bestaande hardware van een hypnotiserend glimmend laagje. Een strategie die vroeger populair was om achterlijke volkeren de boel uit te laten verkopen. Tegenwoordig keren kantoorzombies de portemonnee ondersteboven.

oplichter | 02-05-14 | 20:26 | + 20 -

Das iZooi

FW Ta-183 Huckebein | 02-05-14 | 20:05 | + 20 -

Das Phone.

TBA | 02-05-14 | 19:21 | + -1 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken