Facebook dood en begraven voor tieners

Melden we toch nog even: Facebook is dood en begraven voor tieners. Zeggen wij niet. Zeggen de experts. Zij keken naar het socialmediagebruik in verschillende Europese landen en konden eigenlijk geen andere conclusie trekken dan dat Facebook wel heel erg 2012 is. Het is niet alleen zo dat Facebookgebruik onder 16-18-jarigen daalt. Nee, het IS eigenlijk al gigantisch gedaald. Zo schamen tieners in het Verenigd Koninkrijk zich KAPOT als ze een Facebookprofiel hebben. Een beetje wat wij hier jaren geleden met Hyves hadden, dus. En waarom? Simpel. Zodra je ouders, ooms en tantes er ook op zitten is het gewoon niet leuk meer. Tja. Waar de hippe tieners dan heen gaan? Instagram natuurlijk. Snapchat. Of Twitter maar dat snappen wij ook niet. Ook noemen de onderzoekers WhatsApp maar dat kun je natuurlijk nauwelijks een sociaal netwerk noemen. Is gewoon gratis sms-en. Nieuws komt na eerder slecht nieuws voor Facebook. Een rechter oordeelde vlak voor kerst namelijk dat investeerders Facebook voor de rechter mogen dagen omdat het bedrijf informatie had achtergehouden bij de beursgang eerder dit jaar. Het sociale netwerk had niet vermeld dat het stijgende mobiele gebruik de opbrengsten wel eens zou kunnen drukken. Wordt nog wat. Wij zitten op Instagram. Nu maar wachten tot al die faalnederlanders ook eens kappen met tijd te verspillen op Facebook.

Reaguursels

Inloggen

Ik ken de insteek van Oost niet maar een ritje binnen een jaar van 22 naar 57 dollar teken ik voor.
Dus kan het verhaal niet plaatsen als men er tegelijkertijd grof geld aan verdient.
finance.yahoo.com/echarts?s=FB#symbol=...
De vooruitzichten volgens de analisten voor 2014 is ook niet te min,
Van 0,88 naar 1,35 dollar. Leek mij geen slechte deal, zekers als iedereen weg loopt en zich ervoor schaamt. finance.yahoo.com/q/ae?s=FB+Analyst+Es...
Market Cap (intraday)5: 136.10 Billion is ook niet slecht, is wel iets meer als een schamele 300 miljoen euri voor een Hyves. Ik zou het er voor doen in ieder geval.
finance.yahoo.com/q/ks?s=FB+Key+Statis...

said_fred | 30-12-13 | 00:37 | + 1 -

conclusie: Uiteindelijk ga je gewoon een biertje drinken in de kroeg.

watergeus | 28-12-13 | 23:01 | + 7 -

WhatsApp is een perfect sociaal netwerk: je kunt ermee contact houden met je vrienden, zonder die nep-vage kennissen en internetweirdo's.

frank87 | 28-12-13 | 21:34 | + 6 -

...... zenders uitmaken.
De reden dat adverteerders zo dol zijn op jongelui is vanwege het idee dat als iemand al jong aan een merk gewend raakt hij dat de rest van zijn leven blijft gebruiken.

******** | 28-12-13 | 16:00 | + 5 -

Verhoudingsgewijs zijn er juist hartstikke veel zenders voor pubers. Je bent maar een jaar of 5 puber en daarna een jaar of 60 volwassene, dus je zou verwachten dat puberzenders minder dan 10% van het aantal zendr

******** | 28-12-13 | 15:58 | + 8 -

Facebook wordt eerdaags voor miljarden verkocht en de nieuwe eigenaar past de voorwaarden dan aan waarna de jarenlang verzamelde userdata voor grof geld verpatst kan worden aan lieden met verbeterde datamining algoritmes. De pauper met de pet blijft volhouden dat ie toch niks te verbergen heeft en technisch gezien is dat nog grotendeels waar ook. In het gunstigste geval uit schaamte voor zijn eigen domheid. Soit, dom zijn mag in zekere mate. Dommig zijn is de norm. Daar heeft de markt het altijd grotendeels van moeten hebben. Gewoon een doos eromheen en doorschuiven dat Facebook ;-)

Shareholder II | 28-12-13 | 14:45 | + 12 -

Het mag dan allemaal niet hip zijn maar uit commercieel oogpunt zijn die saaie ouders veel aantrekkelijker dan de tieners. Die doen meer en grotere aankopen en zijn daarmee voor adverteerders veel interessanter. Kijk maar naar het verschil in aantal TV zenders dat zich richt op tieners en dat zich richt op hun ouders.

Aldous | 28-12-13 | 13:27 | + 12 -

De Anaalprofeet | 28-12-13 | 12:03
Of je spuugt een tegeltje uit op een weblog.

De echte Stolwijker | 28-12-13 | 13:17 | + 17 -

@Halare | 28-12-13 | 11:53
En vult men tientallen keren al hun persoonlijke gegevens in waar 'vertrouwelijk' mee zal worden omgegaan.

blinde kip | 28-12-13 | 12:18 | + 11 -

Als je als investeerder het product niet goed snapt, moet je er niet in stappen.

blinde kip | 28-12-13 | 12:16 | + 4 -

Ik vind alle social media voor paupers. Als je wat wil zeggen, dan bel je maar of je stuurt een emailtje. En anders: opbokken met je kutfoto's en je kutprofiel en je kutleven.

De Anaalprofeet | 28-12-13 | 12:03 | + 50 -

Het probleem bij sociale media zijn de ouders. Als kind wil je je zoveel mogelijk afzetten tegen je ouders, helemaal als puber. Bij sociale media is het voor 14-22 jaar leuk als je met een vrienden groep kan communiceren in je eigen kring. Zodra paps en mams of zelfs opa en oma lekker alles mee kunnen lezen of constant vragen wat je aan het doen bent, dan vlucht de tiener weg. Op the internetz gebeurt dat ook.

Er speelt echter ook een tweede factor op het internet: noviteit. Myspace ging daaraan kapot. Je kunt een website nog compleet ombouwen, het helpt niets. Op een gegeven moment is de aandachtsspanne op en wil de mens nieuwe dingen proberen. Dat nieuws hoeft niet zozeer revolutionairs te zijn, soms kan het iets heel simplistisch zijn. In die tijd kon je met Myspace alles en met Facebook vrij weinig. Toch maakte de jeugd de stap omdat het wat nieuws was.

En zo gaan we nog tientallen sociale media in de 21ste eeuw tegemoet.

Halare | 28-12-13 | 11:53 | + 30 -

@loze stijl: Eerder gevoel voor geschiedenis.

pietvanvliet | 28-12-13 | 11:37 | + 20 -

Nu wordt duidelijk waarom de oprichter onlangs een flink pakket aandelen verkocht heeft......
Iets met voorkennis??

loze stijl | 28-12-13 | 11:30 | + 18 -

Natuurlijk ligt het nooit aan de advertenties en andere ongewenste commercialisering van een social network.
Wel mooi, zodra de grijpgrage handjes van de beleggers te voorschijn komen, dumpen die hap.

pjotr nicknaamtov | 28-12-13 | 11:19 | + 41 -

Na hyves kwam facebook, kwam instagram , komt ...
Als je zonodig wil beleggen in dit soort bedrijven doe het dan alleen het eerste jaar zolang het nog "hip" is.

sinar2 | 28-12-13 | 11:09 | + 22 -

Instagram is toch van Facebook.

wallenberg | 28-12-13 | 11:03 | + 63 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken