BlackBerry gaat 40% werknemers ontslaan

Gisteren hadden we nog wat binnenpretjes over de nieuwe GIGANTISCHE BlackBerry Z30, die vanaf volgende week om duistere redenen alleen in het verenigd Koninkrijk en het Midden-Oosten te koop is. Maar vandaag is er ook nieuws dat wat minder op de lachspieren werkt: BlackBerry gaat flink snijden in het personeelsbestand. Heel flink. Volgens The Wall Street Journal moet mogelijk 40% van de werknemers het veld ruimen. Er zullen verschillende ontslagrondes komen en alle afdelingen zullen zwaar worden getroffen. In maart, de laatste keer dat BlackBerry cijfers bekend maakte, had het Canadese bedrijf bijna dertienduizend werknemers. Duizenden mensen zullen dan ook hun baan kwijt raken (infographic). En dat nadat vorig jaar ook al vijfduizend banen verloren gingen. Het is dan ook hard gegaan bij BlackBerry - twee jaar geleden had het bedrijf nog 14% van de Amerikaanse smartphonemarkt in handen, tegenwoordig nog slechts 3%. Een groot drama in Canada. We kunnen er niet veel meer van maken: het lijkt zo langzamerhand over en sluiten met BlackBerry.

Reaguursels

Inloggen

Blackberry blijft ook een stom ding met een nodeloos gecompliceerde typische engineering interface. Nutteloze instellingen, dat wat je nodig hebt kun je niet vinden. Misschien nog wel het beroerdste: het image.
Bij blackberry denk ik aan zielig middenkader wat zo nodig om 11 uur 's avonds nog email moet gaan lezen. Zenuwachtig drukken op die kleine knopjes, neurotisch starend naar een kutklein scherm. Erger nog, de sufkutten met twee telefoons waarvan 1 blackberry. Slaven van e-mail, klagen over een volle inbox, altijd bezorgd over cc en bcc. Man flikker een eind op met dat kutapparaat van would-be echt belangrijke types.

Masturwasbeert | 20-09-13 | 13:26 | + 2 -

Mensen willen voor hun Smartphone geen scheiding meer tussen werk en prive, ook niet in een Enterprise omgeving.
Surrealiteit | 20-09-13 | 09:24 | + 1 -
* Precies zo is het.

milky bar | 20-09-13 | 11:35 | + 1 -

fail | 20-09-13 | 09:15 | + 0 -

UIk ben het niet met je eens!

Hoezo succes in de consumentenmarkt? Bijna alle populaire apps zijn nooit voor de Blackberry beschikbaar gekomen en de apps die wel beschikbaar waren, waren inferieur vergeleken met die van Google en Apple.

Mensen willen voor hun Smartphone geen scheiding meer tussen werk en prive, ook niet in een Enterprise omgeving.

Surrealiteit | 20-09-13 | 09:24 | + 1 -

Surrealiteit | 20-09-13 | 08:49 | + -1 -
Ik denk dat Hedieho dichter bij de waarheid zit. Hun business model werkt prima. Het is nog steeds de beste keuze voor enterprise gebruik.

Ze zijn voor het snelle succes van de consumentenmarkt gegaan, waar ze even een hele mooie piek hebben meegemaakt, grotendeels gebaseerd op een gemakkelijk te kopiëren feature, met PING.
Daardoor zijn ze heel snel gegroeid, in mensen, kosten en product portfolio. Dat weer afbouwen gaat langzamer dan het verlies aan markt aandeel in die markt.

Waren ze bij hun leest gebleven, dan hadden ze er volgens mij beter voorgestaan.

fail | 20-09-13 | 09:15 | + 0 -

Nee, het is fout gegaan toen ze koste wat het kost star een verouderd busines model bleven hanteren, daar waar de markt innoveerde!

Surrealiteit | 20-09-13 | 08:49 | + 3 -

Gewoon opheffen. Het is fout gegaan toen alle meisjes van 14 en 15 ontdekten dat ze er gratis mee konden PINGen.

Hedieho | 19-09-13 | 21:48 | + 2 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken