We zijn Facebookmoe

Rot op met die onzin
Rot op met die onzin
En dat gaan we bewijzen aan de hand van heel veel cijfers. U kijkt naar de belangrijkste sociale netwerken voor Amerikaanse tieners (bron/pdf). In het eerste kwartaal van 2012 noemde 42% van hen Facebook nog als het belangrijkste sociale netwerk. Inmiddels is dat met 9 procent gedaald naar 33%. De tekenen zijn daar: Het Hyves-effect knaagt ook aan Facebook. Zo heeft 61% (pdf) van de Amerikaanse Facebookgebruikers wel eens een break genomen van de site. Dit deden ze onder meer omdat ze geen interesse meer hadden in de site (10%), geen interessante content meer zagen op Facebook (10%), er te veel 'drama' van vrienden op de site staat (9%) of bang waren dat ze te veel tijd op Facebook doorbrachten (8%). Daarnaast geeft 20% van de volwassenen die geen Facebook gebruiken aan dit in het verleden wel gedaan te hebben, maar er nu geen zin meer in te hebben. Een van de grootste ergernissen? Het Hutzler 571 Banana Slicer-effect. Deze banaansnijder ('Veiliger dan een mes! Slice uw banaan in één snelle beweging') groeide uit tot een enorme hit op de Amerikaanse Facebook. Haha. Grappig. Maar, zo beseften Facebookgebruikers zich: Is dit waar ik mijn tijd aan wil verdoen? Grappen over een Banana Slicer die mijn dag vullen? Neen, was het massale antwoord. Rot op met die onzin. Het lijkt het Hyves-drama van vier jaar geleden all over again. En waar gaan we nu massaal op overstappen? Google+? Of zijn we helemaal wel een beetje klaar met sociale netwerken?

Facebookmoe_01.png

Reaguursels

Inloggen

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken